انتخاب الیاف روتختی در کالای خواب جز مهم ترین نکات است زیرا ما زمان زیادی را در رختخواب هستیم. بهتر است که در انتخاب الیاف روتختی به الیاف ضد حساسیت ، الیاف طبیعی ، الیاف مصنوعی و… دقت کنید. هر فرد متناسب  با نوع رفتار و حساسیت های خود میتواند سرویس خواب خود را انتخاب کند. فروشگاه روتختیم انواع روتختی های با کیفیت با الیاف طبیعی و ضدحساسیت را به شما عزیزان عرضه می کند. در ادامه این مقاله به بررسی انواع الیاف روتختی می پردازیم.

انواع الیاف روتختی :

الیاف مصنوعی

 پارچه های مصنوعی، به ماده های پرکننده هالوفیبر، میکروفیبر و لیوسل تقسیم می شوند. به طور کلی، لحاف‌ های با پرکننده مصنوعی را می‌ توان در دمای بالا شست و بنابراین به طور مرتب از کنه‌ ها و باکتری‌ ها نیز پاکسازی کرد. مزیت بزرگ این پر کردن به وضوح قیمت است. لحاف های پر شده با پارچه های مصنوعی بسیار ارزان تر از لحاف های پایین هستند، اگرچه امروزه تنها الیاف لحاف های مصنوعی با کیفیت بالا می توانند تقریباً از تمام ویژگی های کرک تقلید کنند.

هالوفیبر یا الیاف توخالی

    مزایا: ارزان تر از سایر انواع لحاف، قابل شستشو در ماشین لباسشویی، برخی ضد حساسیت هستند

    معایب: تا زمانی که لحاف‌ های گران‌ تر دوام نمی‌ آورند، لحاف‌ های پرکننده می‌ توانند روی هم جمع شوند

لحاف های الیاف توخالی در بین مردم محبوب ترین هستند – از هر پنج نفر دو نفر این لحاف های سخت پوشیده و نسبتاً مقرون به صرفه را انتخاب می کنند.

فیبر توخالی یک ماده مصنوعی است که می تواند برای مبتلایان به آلرژی مفید باشد زیرا ضد حساسیت است. برخلاف لحاف‌ های پر، این لحاف‌ ها را می‌ توان مرتباً در ماشین شستشو داد، بنابراین مراقبت از آن ها آسان است.

آن ها می توانند ارزش خود را سریع تر از جایگزین های طبیعی از دست بدهند و بنابراین به اندازه کافی دوام نمی آورند، اگرچه یک لحاف الیاف توخالی باید حداقل پنج سال عمر کند، اگر به درستی از آن مراقبت شود. لحاف هایی با پرکردگی های طبیعی مانند پر و پر یا ابریشم می توانند تا یک دهه دوام بیاورند.

میکروفیبر

لحاف‌هایی که دارای فیبر میکروفیبر هستند بسیار تنفس‌ پذیر می باشند و مانند لباس‌ های ورزشی رطوبت را از بین می‌ برند. در مقایسه مستقیم با لحاف های روتختی، از نظر نفوذپذیری رطوبت، خواص کمتری دارند.

    مزایا:  گزینه های سبک و نرم و ضد حساسیت موجود است

    معایب: گرما را تنظیم نمی کند

لحاف های میکروفیبر یک محصول نسبتاً جدید به بازار هستند، اما نباید آن ها را با الیاف توخالی یا هالوفیبر اشتباه گرفت. الیاف میکرو ریزتر هستند اما فضای خالی مانند الیاف توخالی را ندارند. در عوض، میکروفیبر در نظر گرفته شده است که معادل مصنوعی باشد. الیاف لحاف بسیار ظریف آن همان حس را می دهد.

روتختی دو نفره طرح گل دار

الیاف لحاف طبیعی

لحاف موی طبیعی نفوذ پذیری هوا دارد و به خوبی گرم می شود. در ادامه، ما به طور عمده به ماده های طبیعی پنبه، ترمه، ابریشم، کرک شتر و پشم خواهیم پرداخت.

پنبه

پنبه برای پوست بسیار خوشایند است، اما معمولاً اثر گرمایی نسبتاً کمی دارد. لحاف های نخی خاصیت ارتجاعی بالایی دارند و مراقبت از آن ها بسیار آسان است. با استفاده از این ماده پرکننده، مهم است که به عنوان “kbA” (کشت ارگانیک کنترل شده) توجه کنید، این اطمینان حاصل می کند که پنبه با مواد شیمیایی سمی درمان نشده است.

ترمه

ترمه بهترین و با ارزش ترین موی طبیعی است که برای الیاف لحاف استفاده می شود. این ماده مخصوصاً برای افرادی که به گرمای زیادی نیاز دارند مناسب است، زیرا این ماده پرکننده به ویژه گرم کننده است. در مقایسه با لحاف کرکی، لحاف ترمه به طور قابل توجهی سنگین تر است و به اندازه آن پف نمی کند. با این حال، مواد هنوز هم به خصوص نرم و دلپذیر برای پوست هستند. شما نمی توانید پتوهای ترمه را در خانه بشویید. آن ها باید به خشکشویی منتقل شوند.

ابریشم

ابریشم یک اثر خنک کننده و متعادل کننده دما دارد و بنابراین برای افرادی که نیاز به گرما کمی دارند ایده آل است. به همین دلیل است که ابریشم بیشتر برای پتوهای تابستانی استفاده می شود.

    مزایا: شما را گرم نگه می دارد و از گرمای بیش از حد جلوگیری می کند، به طور طبیعی در برابر آلرژن ها مقاوم است

    معایب: گران است، باید به صورت حرفه ای شسته شود

لحاف های ابریشمی که اغلب به عنوان اوج لوکس بودن در نظر گرفته می شوند، به طور طبیعی ضد حساسیت هستند و در برابر کنه های گرد و غبار مقاوم می باشند و بنابراین برای افراد مبتلا به اگزما یا آسم ایده آل هستند. مانند پشم، ابریشم به شما کمک می کند در تابستان خنک و در زمستان گرم بمانید. با این حال، مانند تمام پر کردن های طبیعی، آن ها باید به طور حرفه ای شسته شوند.

الیاف لحاف ضدحساسیت

ضد حساسیت به این معنی است که مواد واقعی و الیاف لحاف از یک آلرژن بالقوه شناخته شده مانند پر یا پشم ساخته نشده است. اما سایر آلرژن ها، عمدتاً کنه های گرد و غبار، هنوز هم می توانند روی این نوع لحاف ها ایجاد شوند.

ضد آلرژی به این معنی است که پر کردن و پوشش برای مقاومت و مبارزه با رشد کنه‌های گرد و غبار درمان شده است. اگر مبتلا به آسم، اگزما یا رینیت هستید، ممکن است متوجه شوید که این نوع لحاف برای شما مفید است و همه این ها می توانند توسط آلرژن ها تشدید شوند.

جمع بندی :

در این مقاله به بررسی انواع الیاف روتختی پرداختیم. بهتر است برای خرید روتختی به الیاف مصنوعی و الیاف طبیعی بودن آن توجه کنید تا باعث بروز حساسیت نشود. فروشگله روتختیم عرضه کننده انواع روتختی با کیفیت و با قیمت مناسب است.